divendres, 27 d’octubre del 2017

Evidència de síntesi del Bloc II

En referència al bloc II, s'ha fet esment de com aconseguir un aprenentatge fonamentat en la metodologia constructivista, creant entorns favorables. A més a més, de veure tots aquells punts que poden crear una millora i/o afectació per l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'educació.

Destacar que per aconseguir un entorn favorable a l'entorn educatiu, és molt important el treball cooperatiu, és a dir, que els alumnes siguin capaços de treballar amb altres companys, per tal de poder desenvolupar diferents habilitats socials i personals, promovent d'aquesta manera un aprenentatge autònom. Així, formant individus preparats per al futur, els quals aprenen de l'error, i els alumnes són els protagonistes del seu propi aprenentatge, fugint de les metodologies tradicionals. És a dir, el docent ha de tenir la funció de ser "coach", ajudant i motivant a l'alumne en la recerca d'informació, intervenint en el seu procés educatiu, i provocant en l'alumnat el pensament socràtic. Per tant, en aquest aspecte, la metodologia emprada per promoure aquest tipus de pensament superior, és la que promou Vygotski a partir de l'aprenentatge per bastimentada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada