Aquesta va ser la primera sessió que vaig assistir a l’assignatura
d’aprendre i ensenyar amb tecnologies digitals, i la professora va presentar la
part final del bloc I de l’assignatura el qual tractava sobre la societat de la
informació, TIC i educació. Aquesta classe magistral, va consistir en
l’explicació de l’impacte de les TIC a
l’escola, centrant-se en elles com a contingut dins de currículum d’educació
primària, tenint en compte les seves competències i dimensions dins l’àmbit
digital. A més a més, tenint en compte les TIC, com a eines en les quals es
puguin donar bones pràctiques docents, a partir de diferents innovacions
digitals i renovar metodologies o formes de fer. Per tant, si es vol la millora
de les TIC dins les aules, els docents han de tenir recursos de programes,
eines, vocabulari específic, dels quals s’extregui informació i es pugui
gestionar de manera adequada, per tal de fer-la arribar als alumnes amb una
aplicació significativa i motivadora, i on es tingui en compte la col·laboració
dels alumnes en un entorn responsable de les eines digitals. Cal afegir, que
per tal de crear innovació de pràctiques docents, aquests han de tenir en
compte l’acompanyament dels alumnes a partir d’ajudes enriquidores i
significatives, a partir dels diferents punts de partida i coneixements previs
d’aquest, per tal de fer una integració dels aprenentatges nous; i d’aquesta
manera, anar promovent l’aprenentatge de les TIC al llarg de la vida.
Per finalitzar, vam fer una tasca sobre una fitxa d’un projecte anomenat “Metamorfosis:
El gusano de seda”, en la qual havíem de llegir la seqüència d’activitats i
competències d’aquest, i analitzar-la a partir de diferents ítems, els quals
apareixien amb un indicador de nivell (alt, mitjà, baix), i nosaltres havíem de
marcar la casella que creiem corresponent, i fer alguna petita observació, o
argumentació de la tria.
Des del meu punt de vista, crec que la teoria és molt densa, i apareix dins
del temari contingut realitzat durant els anys anteriors del grau, i crec que
es fa massa repetitiu. A més, penso que les classes són poc motivadores, i es
podria presentar la teoria fent ús d’allò que és exemple de l’assignatura en
sí: l’ús de les TIC a partir de la innovació amb bones pràctiques docents; és a
dir, innovant en les presentacions utilitzant altres eines, o fent activitats
més amenes i engrescadores per l’alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada