divendres, 27 d’octubre del 2017

Evidència d'aplicació o aprofundiment

Per complementar el contingut presentat al portafoli he trobat adient compartir tres vídeos relacionats amb la innovació digital educativa.
Des del meu punt de vista, els vídeos estan estrictament relacionats amb el Bloc I i el Bloc II, en els quals s'explica el procés evolutiu de les TIC en l'àmbit educatiu, on es destaquen punts importants pel que fa a promoure l'aprenentatge col·laboratiu i/o cooperatiu, on els alumnes són els protagonistes del seu propi aprenentatge, i aprenen a partir de l'error, creant la seva pròpia xarxa educativa, amb un nexe concret, escola-professor. El rol del professor és clarament de mentor, el qual ajuda a l'alumne a cercar informació adient i de qualitat a la xarxa, intervenint en el procés educatiu, és a dir, quan l'alumne necessita ajuda però, sempre promovent una metodologia en la qual l'alumne pugui treballar de forma autònoma. Cal dir, que s'ha de donar importància a les habilitats pràctiques dins l'aula i menys, l'aplicació de classes teòriques, pel fet que els alumnes presenten només uns 20 minuts d'atenció en aquests tipus de classes, i perquè aquest tipus de metodologies no promouen un aprenentatge de forma significativa; per tant s'ha de fugir de les metodologies tradicionals.

A més a més, un dels vídeos ens parla sobre les competències bàsiques, les quals han de servir com a eines, les quals han de recolzar els dispositius i tecnologies de la informació i la comunicació, complementat el sistema educatiu actual.
Per finalitzar, esmentar que a un altre vídeo apareix un exemple clarificador d'escola de creació innovadora, anomenada "Escola Montserrat", on connecten aprenentatges a l'aula de manera autònoma i progressiva, i amb una atenció personalitzada de l'alumnat. Des del meu punt de vista, tenen una metodologia molt atractiva, basada en intel·ligències múltiples, i està relacionada amb tot el que he explicat anteriorment, a  l'evidència de seguiment, i al Bloc I i el Bloc II de la teoria de l'assignatura.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada