Estructura, Organitza i Planifica...
Vam estar parlant i treballant les unitats didàctiques durant dues sessions, i la veritat és que em semblava
una cosa bastant pesada de realitzar, ja que es planifica de forma molt
concreta allò que voldràs treballar amb els teus alumnes.
Per tant, per al seu disseny es necessita d'esforç i temps, per tal que quedi tot ben explicat i organitzat. Penso que les unitats didàctiques s'haurien de treballar bastant per part dels mestres, però no seguint-la sempre al peu de la lletra si algun dia no convé, ja que pots innovar fent altres coses que puguin sorgir en cada moment.
Per tant, per al seu disseny es necessita d'esforç i temps, per tal que quedi tot ben explicat i organitzat. Penso que les unitats didàctiques s'haurien de treballar bastant per part dels mestres, però no seguint-la sempre al peu de la lletra si algun dia no convé, ja que pots innovar fent altres coses que puguin sorgir en cada moment.
El primer dia vam
dissenyar una unitat didàctica en grups de 3 o quatre persones, i la veritat és
que anàvem bastant perdudes amb algunes coses o ens despistàvem amb altres, però
finalment vam arrencar i la vam acabar.
Una de les coses que
més ens va costar és fer els objectius, els continguts i els criteris
d'avaluació, ja que tots han d'estar relacionats, i a més a més, no sabíem
quins triar. Allò que ens va resultar més fàcil és triar l'activitat a fer (una
gimcana d'educació física).
El segon dia, vam
intercanviar la nostra unitat didàctica amb un altre grup per tal de corregir-la,
i la veritat que no estava tant malament com esperava. A més a més, el
professor també va fer alguna correcció per veure altres punts en els quals
havíem fallat.
La veritat és que per
a mi fer una unitat didàctica és una mica angoixós, ja que has de saber molt bé
el tema del qual treballaràs, els objectius que pretens aconseguir sobre aquest
tema vers els teus alumnes, saber relacionar molt bé els objectius amb els
continguts de les diferents activitats que crearàs junt amb els criteris
d'avaluació. Però alhora, és molt bona eina per estructurar, organitzar i planificar
la feina dels mestres, ja que d'aquesta manera poden saber que és el que han de
fer en tot moment.
Aquella activitat em va servir per encaminar el
treball final que hauríem d'entregar a final de curs d'una unitat didàctica...Vaig
pensar que em seria útil haver-ho practicat, ja que veure un model d'unitat
didàctica i fer-la et pot servir com a guia.
Unitat didàctica feta a classe i corretgida per un altre grup de companys |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada