dimecres, 18 de juny del 2014

Sessió 20: tots som iguals i alhora diferents!

Diversitat a les escoles...


En aquestes dues últimes sessions vam parlar sobre la diversitat a l'aula. El primer que vam fer és formar grups de quatre persones, i en un paper vam haver de fer una activitat qualsevol per realitzar a l'escola d'aquella àrea que nosaltres volguéssim, posant el número d'alumnes, la seva edat, i l'escola. Un cop fet això, el Martí va recollir els paperets de cada grup, els va barrejar i ens va donar a cada grup el paper d'un altre grup, amb una anotació: en aquesta classe hi havia una nena amb necessitats educatives especials.

Ens va tocar una nena amb TDAH, i vam tenir que adaptar l'activitat que ens havia tocat, per tal què la nena la pogués realitzar sense dificultats. A més a més, vam arribar a la conclusió que realment el TDAH no és cap enfermetat, nosaltres considerem a aquests nens simplement com a nens moguts que necessiten més atenció, i enfocar el seu aprenentatge d'una altra manera, ja que no trobem gens bé que els nens i les nenes hagin de ser medicats de maneres molt fortes i amb "medicaments" que no són gens normals. Pensem que amb un altre tipus de metodologia poden ser capaços de poder portar la seva vida, i no tenir que començar a dependre de fàrmacs innecessaris.

Per tant, crec que és molt important realitzar les adaptacions que calguin segons les necessitats dels nens i les nenes, ja que cada persona com he posat al títol de l'entrada, som iguals però a la vegada també som diferents, i cadascú necessita el seu ritme d'aprenentatge. Gràcies a la diversitat els nens podran enriquir-se dels altres, compartir experiències, ajudar-se entre ells, tenir més idees per fer tasques, etc.

L'últim dia vam continuar parlant sobre la diversitat dins l'aula, i em va semblar molt interessant tot el que ens explicava el Martí sobre casos que ell tenía a la seva escola. Penso que la figura del vetllador és interessant per tal d'ajudar al mestre dins l'aula a col·laborar en tasques, que s'adquireixin uns bons hàbits en els alumnes, centrar-se més en els alumnes que presenten més dificultats, etc.

Per tant, encara que arribar a una inclusió plena sigui un camí difícil, ja que trobem nens en risc social, amb capacitats diferents, immigrants, etc., s'ha de ser constant i fer-se responsable dels aprenentatges d'aquests alumnes i atendre a les necessitats de cadascun d'ells.

Per finalitzar, us deixo un vídeo en aquesta entrada i un altre a la secció de vídeos sobre educació relacionats amb la diversitat i la inclusió:



Espero que estigueu intessats en veure'ls i us agradin!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada