Diversitat a les escoles...
En aquestes dues últimes sessions vam parlar sobre la diversitat a l'aula. El primer que vam fer és formar grups de quatre persones, i en un paper vam haver de fer una activitat qualsevol per realitzar a l'escola d'aquella àrea que nosaltres volguéssim, posant el número d'alumnes, la seva edat, i l'escola. Un cop fet això, el Martí va recollir els paperets de cada grup, els va barrejar i ens va donar a cada grup el paper d'un altre grup, amb una anotació: en aquesta classe hi havia una nena amb necessitats educatives especials.
Ens va tocar una nena amb TDAH, i
vam tenir que adaptar l'activitat que ens havia tocat, per tal què la nena la
pogués realitzar sense dificultats. A més a més, vam arribar a la conclusió que
realment el TDAH no és cap enfermetat, nosaltres considerem a aquests nens
simplement com a nens moguts que necessiten més atenció, i enfocar el seu
aprenentatge d'una altra manera, ja que no trobem gens bé que els nens i les
nenes hagin de ser medicats de maneres molt fortes i amb "medicaments"
que no són gens normals. Pensem que amb un altre tipus de metodologia poden ser
capaços de poder portar la seva vida, i no tenir que començar a dependre de
fàrmacs innecessaris.
Per tant, crec que és molt
important realitzar les adaptacions que calguin segons les necessitats dels
nens i les nenes, ja que cada persona com he posat al títol de l'entrada, som
iguals però a la vegada també som diferents, i cadascú necessita el seu ritme
d'aprenentatge. Gràcies a la diversitat els nens podran enriquir-se dels
altres, compartir experiències, ajudar-se entre ells, tenir més idees per fer
tasques, etc.
L'últim dia vam continuar parlant
sobre la diversitat dins l'aula, i em va semblar molt interessant tot el que
ens explicava el Martí sobre casos que ell tenía a la seva escola. Penso que la
figura del vetllador és interessant per tal d'ajudar al mestre dins l'aula a
col·laborar en tasques, que s'adquireixin uns bons hàbits en els alumnes,
centrar-se més en els alumnes que presenten més dificultats, etc.
Per tant, encara que arribar a
una inclusió plena sigui un camí difícil, ja que trobem nens en risc social,
amb capacitats diferents, immigrants, etc., s'ha de ser constant i fer-se
responsable dels aprenentatges d'aquests alumnes i atendre a les necessitats de
cadascun d'ells.
Per finalitzar, us deixo un vídeo en aquesta entrada i un altre a la secció de vídeos sobre educació relacionats amb la diversitat i la inclusió:
Per finalitzar, us deixo un vídeo en aquesta entrada i un altre a la secció de vídeos sobre educació relacionats amb la diversitat i la inclusió:
Espero que estigueu intessats en veure'ls i us agradin!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada