Curiositats sobre l'avaluació!
L'avaluació s'ha de prendre com una cosa canviant, que pot anar variant en funció de l'alumne i adaptar-la a les seves necessitats, on tant professors com alumnes, haurien de ser partíceps en aquesta. És a dir, que el professor avaluiï als alumnes, que els alumnes s'avaluin a ells mateixos, i a més a més que els professors també realitzin una autoavaluació sobre com han implementat la seva tasca vers els alumnes, per tal de veure els punts forts i febles que han sorgit i fer modificacions pel que fa a la seva metodologia, per tal d'enfortir els aprenentatges dels nens i les nenes.
A més a més, en aquesta classe, vam fer una activitat molt curiosa, on el professor ens va posar un seguit de paraules, que són les següents: dir i fer, veure i escoltar, dir, escoltar, veure i escoltar, veure i llegir; i a partir d'aquestes de forma individual haviem d'ordenar-les segons el que consideréssim més important a l'hora d'aprendre.
Després ho vam fer per parelles, i posar-nos d'acord amb els resultats que teníem cadascun, i finalment, vam acabar fent el mateix en un grup de 5 persones. Gairebé encertem el resultat que el professor ens va proporcionar.
Aquestes paraules formaven part del con d'Edgar Dale. Aquest con forma una piràmide de major a menor importància, sobre les diferents estratègies que poden connectar millor a l'hora d'explicar un contingut a l'alumne, per tal de que l'assoleixi millor.
Segons Dale l'ordre del con per aconseguir un millor aprenentatge és el següent: dir i fer, dir, veure i escoltar, veure, escoltar i llegir.
Em va semblar molt interessant veure com diferents persones, vam posar l'ordre de manera diferent, ja que cadascú va posar el que li era més fàcil a l'hora de quedar-te amb un contingut per aprendre'l.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada