dimecres, 18 de juny del 2014

Sessió 13: Una paraula nova "rúbrica"

Què són les rúbriques?

En aquesta sessió vam parlar sobre la rúbrica, i la veritat és que mai havia sentit aquesta paraula, ni coneixia el seu significat.
Llavors el professor ens va posar un vídeo molt interessant, on explica que són les rúbriques. Aquest vídeo és molt aclaridor perquè l'expliquen els propis alumnes; l'enllaç d'aquest el deixaré al final de l'entrada i a l'apartat de recursos per si esteu interessats veure-ho, trobareu el vídeo sencer en tres blocs sobre l'aprenentatge cooperatiu i l'avaluació formativa en veure'l; espero que us agradi.

Amb les rúbriques els nens i les nenes coneixen els criteris d'avaluació relacionats amb els objectius que han d'aconseguir, més ben dit els propis infants estableixen els seus criteris d'avaluació. És a dir, els alumnes s'atuavaluen entre ells i consensuen de manera conjunta com s'hauran de puntuar; per tant, d'aquesta manera ells podran analitzar de forma més profunda la seva feina, i així, aconseguir tenir un milor criteri a l'hora de saber si alguna cosa està bé o no, i a més a més, els ajuda a pensar.

Gràcies a les rúbriques els alumnes tindran més interès en estudiar la matèria i esforçar-se més, perquè és com un repte personal; si algun cop treus una nota no gaire bona la voldràs superar la pròxima vegada i voler posar-te a tu mateix la nota, és a dir tenir autosuperació.

Per tant, des del meu punt de vista la rúbrica és una molt bona eina per tal de què els alumnes siguin més autònoms amb la seva feina, per treballar la cooperació amb altres companys, s'impliquin més, rumiïn sobre allò que fan, siguin conscients d'allò que han d'avaluar, etc.


Enllaç de les rúbriques: https://www.youtube.com/watch?v=KEsWiXgSKN0

Exemple d'una rúbrica feta pel meu grup a la unitat didàctica a entregar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada