dilluns, 27 de novembre del 2017

Reflexió sobre la Pràctica 2

Aquesta pràctica consistia en fer una valoració d’una eina, recurs o entorn digital, fent una descripció i anàlisi dels usos prototípics que pot tenir en l’educació primària, posant de manifest les seves potencialitats educatives.
En primer lloc, vam haver de fer una recerca sobre l’eina a triar, concretament vam escollir Scratch, ja que vam considerar-lo potencialment potent, tot i què ens va costar fer la tria, pel fet que no coneixíem moltes eines de caire digital per fer servir a les escoles, i personalment, fer la recerca ens va servir per fer investigació, i trobar-ne diferents recursos.
L’Scratch, és una eina de caràcter general, la qual s’utilitza molt pel caire lúdic, tot i que vam trobar diferents propostes, les quals les feien servir per l’àmbit educatiu; ja que és una eina que ofereix un ventall de possibilitats, on a partir de la programació, es pot donar lloc  a la creació de videojocs, activitats, presentacions, contes, producció de memes, produccions musicals, elaboració de resums, etc. Un fet molt adient d’aquesta eina, és que és accessible a tothom, és a dir, només cal del teu registre per entrar al contingut de forma lliure, i a més tens el recurs d’utilitzar el programa de forma offline, per si en algun moment necessites fer alguna cosa i no tens Internet a l’abast; per tant, pots guardar els canvis i més tard compartir-ho  la comunitat d’Scratch.
Cal dir, que des del meu punt de vista, la realització de la pràctica 2, m’ha ajudat a poder distingir quina eina digital pot donar un bon ús com a entorn potent d’aprenentatge a l’escola, i concretament Scratch, pot ser una eina que facilita i incentiva la creativitat i la motivació dels alumnes alhora de fer qualsevol tasca, pel fet que són ells mateixos els creadors del seu aprenentatge-coneixement, treballant des de l’autonomia personal, el pensament crític i el treball cooperatiu a través de la lògica computacional. És a dir, és una eina amb un clar valor afegit si es sap utilitzar de forma adient, sempre i quan hi aparegui la guia del mestre/a.
D’altra banda, com a punt negatiu de l’exposició, ens van faltar dos components, i va fer que la resta de components del grup estiguéssim més nerviosos, ja que hi havia parts del treball les quals no portàvem preparades, tot i què finalment ho vam saber resoldre sense cap inconvenient.
Per finalitzar, dir que ens ha arribat avui la retroacció de la pràctica 2, i no hem obtingut molt bon resultat pel fet que no hem aprofundit molt en l'anàlisi de conclusions, on s'havia de reflectir el perquè aquesta eina tenia un bon valor afegit, cosa que ho havíem vist molt clar en molts exemples trobats a diferents webs, però no ho hem sabut plasmar en el nostre treball, i on a més a més, tampoc vam afegir cap aspecte negatiu, és a dir, no vam fer menció als punts febles de l'eina, cosa que podria ser interessant, per després fer l'ús d'aquesta a les aules.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada