Segon dia amb el Currículum!
Durant aquestes dues sessions hem parlat sobre les diferents competències bàsiques, i també, sobre que el professorat ha de donar les eines necessàries per tal de que els alumnes es puguin enriquir dels coneixements, i a més puguin arribar a ser més autònoms.
Un dels temes tractats que més m'ha interessat d'aquestes sessions és el tema de la religió. Crec, que si en una escola hi ha una classe de ciències naturals on el professor explica que s'han d'utilitzar preservatius, i paral·lelament, hi ha alumnes fent classe de religió a la mateixa escola, i, el professor d'aquesta, diu que no s'han d'utilitzar perquè la religió ho prohibeix, s'entra en una gran controvèrsia, i a més, els nens i les nenes dubtaran de què és el que realment han de fer, arribant a crear problemes.
Des del meu punt de vista, crec que la religió obligatòria s'hauria de realitzar només a les escoles pròpiament religioses, però a les escoles públiques hauria de ser tan sols una assignatura optativa, on cada infant o bé els pares, més concretament, puguin triar que es el que volen.
Què en penseu sobre el tema de la religió a les escoles?
Un altre tema que també m'ha semblat interessant, ha sigut la diversitat a les escoles. Penso que és essencial que els nens i les nenes vegin que no totes les persones som iguals, i que totes es mereixen les mateixes oportunitats.
Un altre tema que també m'ha semblat interessant, ha sigut la diversitat a les escoles. Penso que és essencial que els nens i les nenes vegin que no totes les persones som iguals, i que totes es mereixen les mateixes oportunitats.
Per tant, un dels recursos dels quals hem parlat per tenir en compte la diversitat en les aules, són les aules d'acollida; aules que faciliten la integració lingüística a la llengua oficial, són aules socialitzadores, i on s'aprenen també aspectes culturals, i està encarat als nens nouvinguts de països d'altra procedència, o bé, com és el cas de Catalunya, nens i nenes que vinguin d'altres comunitats autònomes d'Espanya, on no es parla el català.
Per tant, es un bon recurs per tal de donar un cop de mà i facilitar l'escolaritat a tots els nens i nenes d'altres procedències, amb l'objectiu de que es puguin integrar amb la resta de companys de la seva aula ordinària al acabar les classes a les aules d'acollida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada