Representem situacions!
El dimecres 12 de febrer va ser
la segona classe que vam tenir de planificació, disseny i avaluació de
l'aprenentatge i l'activitat docent. Va ser una sessió molt divertida, ja
que vam dividir la classe en tres grups, i cadascún d'aquests havia de
representar una situació d'aula davant la resta amb diferents rolls playings.
Situació 1:
Tractava sobre la diversitat a l'aula.
Situació 2:
Era una crítica sobre el que no ha de fer un bon professor (ni tenir favoritismes pels uns, ni estar com un estaquirot sense vigilar en un exàmen, etc.).
Situació 3:
Tracta sobre l'abús que pateixen els alumnes a classe per part dels companys i com el professor no sap controlar als nens i nenes.
Un dels aspectes més curiosos que vaig trobar, és que sense que cap grup parlés entre ells, les tres situacions de cada grup van coincidir en ser situacions d'aula negatives. Crec que el fet d'haver coincidit és degut a què sentim certa por o inseguretat, sobre com reaccionar o actuar davant d'aquest tipus de situacions, que de vegades són totalment incontrolables si no es fa una bona resolució.
Penso que mica en mica, amb la
pràctica que anem adquirint i mitjançant els recursos que tinguem a la nostra
butxaca, més d’altres nous que anem aprenent tant d’altres professionals com
dels propis nens i nenes, podrem arribar a saber controlar diferents situacions
d’aula i molts més aspectes…perquè d’això tracta el camí al qual ens hem
decidit a fer…un continu aprenentatge!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada